Direktlänk till inlägg 29 mars 2007

JAHA!

Av Olle - 29 mars 2007 08:06

Äntligen hemma!.....NOOOOOOOOOOOOT!Typiskt att man ska hem just när man kommit in i det riktiga Thaitempot, lugnare tillvaro får man allt leta efter.Iallafall så hängde vi kvar på lanta och Klong Nin Beach eller clean beach som vissa kallar det, mest för att stället hade bästa stranden och att vi hittade hem där.En typisk dag började vid 9 med att vi släpade oss 120m bort till en strandbar som hette richybar och började dagen med en frukost under parasoll.Sen fortsatte dagen i samma stil förutom att vi krälade ner i vattnet och flötomkring.Vid 15 bläcket drog vi åter 120m för att duscha och byta till fest flippfloppen för att sedan göra "byn" med gott käk,pilsner samt surra med skitroligt folk.Fattar numer utrycket same same but different lite bättre:)Enda pissiga med resan var att kameran var Ovattentät och att jag nu är hemma istället för att grisa på stranden.Jo just det lite roligt är att man nu rest närmare 2000mil med alla möjliga fordon typ Flyg,Buss!!,Båt,Moppe,Elefant,Raggarbil,Tucktuck och allt har klickat på minuten! Inga förseningar på förbokade förflyttningar förutom då man ska försöka åka 34mil tåg mellan Arlanda och Norrland, tur man var kvar i tempot från ön annars hade man säkert kokat över på SJ.Nej nu är det sluttjatat och jag ska försöka rädda lite foton ur minneskortet från kameran...Hälsningar นศศำ och ทฟพะรื!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olle - 19 mars 2011 02:29


I går var det verkligen stekhett och man förundras dom nyanlända alvedonvita personerna som tycker det är en bra idé att lägga sig på en kritvit sandstrand och sedan tror att det kommer gå bra. Droppen igår var en Engelsk tjej som under 5 timmar gick...

Av Olle - 17 mars 2011 02:40

Har haft några fullständigt fantastiska dagar nu och det är ett bra recept på hur man skall må. Vad har jag då gjort? Självklart så lite det bara går. haha  Har iallafall utforskat det mesta på ön och funnit ställen som man inte längre trodde fan...

Av Olle - 14 mars 2011 08:44

Igår så vart det en kämpig dag då jag efter besöket hos Richy vart tvingad att se fotbollen som såklart slutar 03:00 här borta och baren inte stänger förens matchen är slut.. Så det vart kämpigt värre..haha   Idag så har jag inte gjort så mycket,...

Av Olle - 12 mars 2011 12:01


Vaknade tidigt i morse typ 6:30 för att dra på fisketur, men jag hörde hur det regnade ute så jag somnade om till det upphört.   Satt och glodde i en bok ett par minuter innan jag insåg att detta blir ett ypperligt tillfälle att vara utomhus utan...

Av Olle - 11 mars 2011 16:36

Dagarna flyter på och det är ganska lugnt och skönt om man ska sammanfatta det hela. Festivalveckan pågår på kvällarna och på dagarna gäller det att hitta nått lummigt träd att sitta under och för att sedan titta ut imellanåt för att simma med fiskar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards