Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Sammanfattnig på segt internet

Av Olle - 19 februari 2010 12:05

Resdagen 100217 06:43


Vaknade upp vid 5 draget ganska seg efter kvällen/nattens OS bragder, Ferry vikken stjärna. Nu är det 3 perioder hockey med Ryssarna som dirigenter! Vilka lirare och vilken första period jag sett.

Efter hockeyn blir det att packa ryggsäcken och göra klart det sista inför avresan.


14:00

Tog tåget ner till arlanda i snöyra och kände hur livet verkligen är gött.


18:00

Arlanda med lite mat och bärs, checkade in tidigt på avgången och drog upp till Vodkabar och kikade på OS tillsammans med en bira.


23:10

Planet avisas och jag blir seatad med en riktig travel från stockholm som typ vart i thai 30 gånger och suttit i rysktfängelse på 70 talet för brajjasmuggling. Riktigt underhållande tills jag somnade av utmattning.


15:45 lokaltime

Framme i krabi och efter två timmars tjötande i en buss till lanta landar jag lätt överhettad och när jag checkar in på resorten så visar det sig att jag verkligen bokat the svit, en jätte bunge direkt

på stranden. Till och med personalen tyckte det var underligt att en blekfet nordbo skulle bo sådär flott helt ensam..


21:00 lokal

Sitter och njuter av en chang i kvällsmörkret med en horisont av räktrålare samtidigt som jag börjar bli lite små hungrig. Har inallis hunnit med att prova polen och testat sanden mellan tårna..same same but different.


22:30 local

drog iväg och åt en light dinner tuna sandwich med en chang och som efterätt tog jag mig en maithai som smakade maithai, bokade även en moppe för 7 dagar med en kille som heter Bird?? för 1200 tbh asså 172 battar dagen och den skulle även vara ny med massor av hästar...bra deal Olle.Maten med drinkar lossnade på hela 260 ink driks.

 


Dag 2 100219 06:25

Vaknar lite småbakis av drickat och långresan till ljudet av vågor och syrsor som låter ett helt gäng röjsågar. Vad som sker nu får vi se men det lär väll bli till att möta solen på min vita kropp.


07:30

dags att möta solen dag2 efter en halvsunken frukost, tar med mig en bok och vatten sen blir det chill.


13:30

Har försökt varit i solen men mest suttit i skugga och badat, tog även en rejäl promenad norrut och hamnade på värsta plejset men ähh jag drog tillbaka till mitt crib och chillar nu med en Chang.

Det vart heller inget moppande då han som jag skulle hyra av varken kan engelska eller mattematik, han fick för sig att det var en Nokia mobil jag skulle ha. Inte lätt här i världen.


16:30

En heldag på stranden sätter sina spår även på en med tattarblod, lätt röd färgad här och där om man säger så. Måste nog ta det lite easy i morgon annars kommer jag brinna upp. Planerar på att hyra en moppe och flippra runt lite i morgon, men å andra sidan är det dumt att planera förmycket.

Ska iallafall dra iväg och käka på ett nytt ställe i kväll och kanske smutta på en cocktail eller två. Nu blir det chill i mitt crib med en skvätt virre som sällskap.


  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Olle - 19 mars 2011 02:29


I går var det verkligen stekhett och man förundras dom nyanlända alvedonvita personerna som tycker det är en bra idé att lägga sig på en kritvit sandstrand och sedan tror att det kommer gå bra. Droppen igår var en Engelsk tjej som under 5 timmar gick...

Av Olle - 17 mars 2011 02:40

Har haft några fullständigt fantastiska dagar nu och det är ett bra recept på hur man skall må. Vad har jag då gjort? Självklart så lite det bara går. haha  Har iallafall utforskat det mesta på ön och funnit ställen som man inte längre trodde fan...

Av Olle - 14 mars 2011 08:44

Igår så vart det en kämpig dag då jag efter besöket hos Richy vart tvingad att se fotbollen som såklart slutar 03:00 här borta och baren inte stänger förens matchen är slut.. Så det vart kämpigt värre..haha   Idag så har jag inte gjort så mycket,...

Av Olle - 12 mars 2011 12:01


Vaknade tidigt i morse typ 6:30 för att dra på fisketur, men jag hörde hur det regnade ute så jag somnade om till det upphört.   Satt och glodde i en bok ett par minuter innan jag insåg att detta blir ett ypperligt tillfälle att vara utomhus utan...

Av Olle - 11 mars 2011 16:36

Dagarna flyter på och det är ganska lugnt och skönt om man ska sammanfatta det hela. Festivalveckan pågår på kvällarna och på dagarna gäller det att hitta nått lummigt träd att sitta under och för att sedan titta ut imellanåt för att simma med fiskar...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards